Eddy vertelt

Wat maakt een functie als Sales Consultant bij Hands On zo interessant? Eddy vertelt.

"Door onze focus op specifieke branches, weet ik wat er speelt in deze sector."

Eddy Boon is begin 2014 in dienst gekomen bij Hands On als Sales Consultant. Binnen Team Blauw richt Eddy zich vooral op het op- en uitbouwen van zijn klantenportfolio. Tijd om eens nader kennis te maken met Eddy.

Eddy vertelt

Waarom Hands On?

"Ik was vooral op zoek naar een innovatieve organisatie, waar de producten en diensten die worden verkocht ook zelf worden toegepast en gebruikt. Hands On loopt voorop op het gebied van technologie en heeft een duidelijke focus op Microsoft-oplossingen en -diensten. Verder vind ik de omvang en herkomst van de organisatie belangrijke factoren. Hands On heeft een mooie groep van 50 specialisten aan boord en beschikt over een directeur/eigenaar die sterk betrokken is bij de organisatie. Dit draagt bij aan het teamgevoel en is precies wat mij aanspreekt!"

Wat maakt jouw functie als Sales Consultant zo interessant?

"Het opbouwen van een lange termijn relatie met klanten. Daarnaast is het super interessant om kennis op te doen van specifieke branches. In mijn geval bedien ik klanten in de branches Onderwijs en Logistiek & Transport. Ik weet hierdoor wat speelt in deze sector en tegen welke uitdagingen deze organisaties aanlopen. Bovendien heb ik zelf ook lang bij een onderwijsinstelling gewerkt. Deze kennis gebruik ik vervolgens om andere (potentiële) klanten binnen deze branche te kunnen adviseren. Het geeft waanzinnig veel voldoening wanneer complexe trajecten, met soms lange aanlooptijden, succesvol zijn!"

Je werkt in een klantenteam. Hoe kijk je daar vanuit een salesoogpunt naar?

"Binnen Klantenteam Blauw bedienen we organisaties in het onderwijs en in de logistieke branche. Het voordeel is dat je je hierdoor kunt richten op een beperkte set van klanten, waardoor je meer persoonlijke aandacht voor deze klanten hebt. We merken bovendien dat het werken in branchespecifieke klantenteams (potentiële) klanten erg aanspreekt. En het werkt ook echt! Het schept betrokkenheid tussen alle disciplines binnen het klantenteam en dus ook bij sales. We weten precies van elkaar waar we mee bezig zijn en zijn zo in staat de klant optimaal te begeleiden."

Eddy vertelt

Ook voor Sales Consultants is opleiding en ontwikkeling erg belangrijk. Hoe geef jij hier invulling aan?

"Als Microsoft Gold Partner hebben we kennis hoog in het vaandel staan. Microsoft stelt hoge eisen aan deze status en dat sluit goed aan bij de mentaliteit van alle Hands Onners; iedereen wil zich ontwikkelen en heeft een passie voor IT. Zelf volg ik veel productspecifieke trainingen, zowel fysiek als online. Daarnaast wordt het bezoeken van vakinhoudelijke seminars en bijeenkomsten enorm gestimuleerd bij Hands On. Ook organiseren we zelf regelmatig interne pizzasessies, waarbij we onderling veel kennis met elkaar delen, zowel op commercieel als op IT-gebied."

Hoe kijk jij naar de huidige ontwikkelingen binnen de IT?

"Het gaat op dit moment heel erg snel. De meeste klanten zijn wel gewend aan de Cloud. We verkopen echt veel minder fysieke servers. Hierdoor verdwijnen ook traditionele IT beheersfuncties. Het gaat meer om regievoering en functionele inrichting. Vaste werkplekken verdwijnen. Medewerkers willen altijd en overal kunnen werken. En met een device naar keuze toegang hebben tot hun zakelijke data. Het is mijn taak om klanten mee te nemen in deze ontwikkelingen, om hen van advies te voorzien en om de voordelen van deze manier van werken te bespreken. Voorbeelden van andere organisaties die hier nu al mee bezig zijn helpen daarbij."

Hands On heeft als slogan “IT’s all about people”; de mens staat bij Hands On centraal. Hoe ervaar jij dit?

"Mede door de klantenteams, maar ook de focus op de mens bij projecten. Wij denken altijd ook vanuit de gebruikers en niet alleen vanuit de techniek. Bij grote veranderingen bieden wij de klant ook altijd workshops en begeleidend materiaal voor hun medewerkers aan. Op die manier bereiden we organisaties zo goed mogelijk voor en haalt men het maximale uit hun IT-middelen!"