Werkplekbeheer in de vakantie

Wie beheert jouw werkplekken tijdens de vakanties?

De vakantie is altijd een probleem met maar één werkplekbeheerder

Daar zit je dan als ict-manager. De Wi-Fi verbinding is verbroken, door het hele pand. Je collega van jullie eigen helpdesk voor huurwoningen komt naar je toe, hij moet een huurcontract printen maar de printer doet het ook niet. Zo kan hij niet werken. De werkplekbeheerder is gisteren vertrokken naar Frankrijk. Drie weken vakantie met zijn gezin. Die komt voorlopig niet terug.

Wie herstelt de Wi-Fi verbinding bij jouw woningcorporatie?

In iedere woningcorporatie is er iemand verantwoordelijk voor de printers, desktops of laptops, mail, internetverbinding etc. Maar woningcorporaties hebben vaak niet genoeg medewerkers op kantoor zitten om een heel IT-team op te tuigen. Begrijpelijk als je naar de organisatiegrootte kijkt. Maar de collega die belemmerd wordt in zijn eigen werk omdat er iemand op vakantie is heeft daar geen boodschap aan.

Werkplekbeheer in de vakantie

En als deze persoon niet aanwezig is?

Wie herstelt de Wi-Fi verbinding als jouw werkplekbeheerder op vakantie of ziek is? Of als hij een een cursus, of 32-urige werkweek heeft, of heeft opgezegd? Misschien is er wel iemand “handig” van zichzelf. Die kan er wel even naar kijken. Vrolijk word je er niet van als alle medewerkers zonder internetverbinding zitten.

Werkplekbeheer bij Woningcorporatie SOR in Rotterdam

Bij Woningcorporatie SOR herstelt Gerco de Jong de WiFi-verbinding als deze eruit ligt. Hij repareert ook de printer, de desktop of laptop én is verantwoordelijk voor de mail en de back-up. Gerco is niet in dienst bij SOR, maar bij Hands on. Als hij ziek is, of met vakantie, of een paar dagen vrij wil omdat hij vader wordt, verzorgt Hands on vervanging. Hands on zorgt er ook voor dat de kennis van Gerco up-to-date is door hem certificeringen te laten halen en deel te laten nemen aan kennissessies bij Hands on op kantoor. Gerco weet alles van de SOR en de woningbouwwereld.
Op deze manier is SOR altijd verzekerd van goed beheer van de werkplekken. Dit terwijl het risico en de verantwoordelijkheid bij Hands on ligt. Als er teveel werk is zet Hands on op verzoek tijdelijk extra krachten in.

Tijdelijke back-up van de werkplekbeheerder ontzorgt

Wil je niet direct het complete werkplekbeheerbeheer overdragen aan een externe partij? Je kunt de expertise van deze partij ook als back-up gebruiken. Bijvoorbeeld één dag in de week, omdat je eigen werkplekbeheerder één dag in de week vrij is. Deze persoon kan ook direct de vakanties en ziektes opvullen. De wetenschap dat er altijd iemand beschikbaar is die de organisatie kent, geeft andere collega’s vertrouwen dat het goed geregeld is.

Praten over de mogelijkheden?

Dat kan met Christine Willems (088-1810155), Sales Consultant bij Hands on. Zij is gespecialiseerd in de IT-omgeving bij woningcorporaties en helpt je graag verder.

Werkplekbeheer in de vakantie