Focus op kerntaken door ICT-ondersteuning Hands on

‘Door de ondersteuning van Hands on kunnen wij ons op onze kerntaken focussen’

Jeroen Bouwen is als ICT-Manager verantwoordelijk voor alles wat ‘raakt aan ICT en technologie’ bij ADHDcentraal. De organisatie is specialist in diagnostiek en behandeling van volwassenen met ADHD. Onder zijn taken vallen onder andere websitebeheer, inkoop van IT-middelen en het functionele beheer van specifieke systemen. Doordat er begin 2016 iemand wegviel op de ICT-afdeling, kon Jeroen het beheren van de servicedesk niet meer aan.

Focus op kerntaken door ICT-ondersteuning Hands on

Uitdaging: Complexer beheer door organisatiegroei

Jeroen Bouwen: “Omdat we geen ICT-bedrijf zijn en ik niet gespecialiseerd ben in het aannemen van ICT-personeel, besloten we om externe ICT-expertise te zoeken. Hierbij zat de uitdaging vooral in het feit om de kosten beheersbaar te houden en niet zomaar over te gaan op grote ICT-systemen. Voor een startende onderneming is het immers belangrijk om scherpe grip op kosten te houden. Bij het groter worden van onze organisatie werd de beheersbaarheid van de omgeving vervolgens lastiger. Vooral voor de ICT-servicedesk zochten we naar een partner. Na een selectieproces kwam Hands on naar voren als de partner die het beste bij ons paste.“

Persoonlijke aanpak en professionaliteit

“De persoonlijke aanpak was hierbij een doorslaggevende factor. Daarnaast was de propositie van Hands on super transparant. Er werden heldere beloftes en duidelijke afspraken gemaakt, die ook worden nagekomen. Qua cultuur en bedrijfssgrootte passen we ook goed bij elkaar. Hands on is groot en professioneel genoeg om onze uitdagingen adequaat op te pakken, en klein genoeg om snel te schakelen en de benodigde flexibiliteit en persoonlijke benadering te tonen.”

De Hands on specialisten van Team Groen houden zich onder andere bezig met het aanmaken en provisionen van accounts en het afhandelen van servicedesk vragen hierover. Ook helpen zij de medewerkers bij de integratie van het Windows OS met de Google accounts van ADHDcentraal. Hierdoor hebben zij makkelijker en veiliger toegang tot hun systeem en gegevens. Om de tevredenheid van de servicedesk te meten heeft Jeroen een enquête gehouden onder het personeel. Vooral op klantvriendelijkheid (8,2) scoort Team Groen van Hands on hoog. Maar ook op deskundigheid en snelheid worden ruime voldoendes gehaald.

‘Zonder de hulp van Hands on hadden we onze groei niet kunnen bewerkstelligen’

Focus op kerntaken door ICT-ondersteuning Hands on

Jeroen: “Naast het ‘pleisters plakken’ wordt er ook een stapje verder gekeken door de Hands on specialisten. Hierdoor verdwijnen problemen uit het verleden structureel. Zo hebben zij geholpen om de configuratie van onze printers in Nijmegen zo in te stellen dat iedereen overal eenvoudig toegang had. En ze komen proactief met voorstellen om ons netwerk te verbeteren, zodat dit stabieler en betrouwbaar wordt.

Zonder de hulp van Hands on hadden we onze groei dan ook niet kunnen bewerkstelligen. Ook wanneer wij nieuwe vestigingen openen, zorgen zij voor de juiste hard- en software en bijbehorende settings en advies. Hands on zorgt er feitelijk voor zorgt dat wij ons op onze kerntaken kunnen focussen. Iedere medewerker van ADHDcentraal heeft namelijk 1 doel: de patiënt helpen.“

Over ADHDcentraal

ADHDcentraal is gespecialiseerd in diagnostiek en behandeling van volwassenen met ADHD. De organisatie is opgericht in 2013 en groeit sindsdien snel. De organisatie kenmerkt zich door een unieke wijze van diagnostiek, die via een geavanceerde computertest wordt uitgevoerd. Anno 2017 heeft ADHDcentraal 6 vestigingen waarmee men landelijke dekking biedt. De 60 medewerkers hebben als doel om de beste diagnostiek en behandeling voor volwassenen met ADHD breed toegankelijk te maken.

Hands on als ICT-partner

Is jouw organisatie aan het groeien of kunnen collega's zich niet focussen op hun kerntaken, omdat IT-uitdagingen steeds moeilijker beheersbaar worden? Neem dan contact op met Jurian Rietvelt, Consultant bij Hands on. Van het ondersteunen van ICT-vraagstukken op servicedeskniveau tot het volledig uitbesteden van je ICT, hij vertelt je graag meer over de mogelijkheden die Hands on jouw organisatie te bieden heeft.