Efficiënter werken bij ttif.company dankzij Skype for Business

Specialisten hebben meer tijd over voor ander werk

Al vanaf 1971 is ttif.company actief op de markt van arbeidsmobiliteit en het coachen en trainen van uiteenlopende doelgroepen. ttif.company is een full-service aanbieder op het gebied van re-integratie, verzuimmanagement en taal & participatie projecten.
Het hoofdkantoor van ttif.company is gevestigd in Amsterdam, maar door de landelijke dekking heeft het klanten door heel Nederland, van Groningen tot Maastricht. Regelmatig vinden er besprekingen plaats op locatie bij de klant met HR-afdelingen van bedrijven.

De medewerkers zijn soms erg lang onderweg voor een dergelijke periodieke bespreking. Melietza Aartsen, Facilitair Manager bij ttif.company, vroeg zich af of dat niet efficiënter kon.

Efficiënter werken bij ttif.company dankzij Skype for Business

Samen op weg naar een nieuwe toekomst op ICT-gebied

Melietza legde deze vraag neer bij Hands On, al jarenlang de vaste ICT-partner van ttif.company. Melietza: “Toen ik enkele jaren geleden de verantwoordelijkheid over ICT bij onze organisatie kreeg, was er reeds veelvuldig contact met Hands On. Die relatie was uitstekend en hebben we verder voortgezet. Wij besteden ICT volledig uit aan Hands On, zodat al onze medewerkers ongestoord kunnen werken en zich met hun kerntaken kunnen bezighouden. Onze organisaties sluiten goed op elkaar aan vanwege de laagdrempeligheid en flexibiliteit. Samen kiezen we de beste weg naar een nieuwe toekomst op ICT-gebied.”

Hands On stelt testomgeving beschikbaar

Eén van de toekomstige wensen bij ttif.company is het inzetten van technologie voor het optimaliseren van klantbezoeken. Ook voor dit soort specifieke vragen klopt de organisatie aan bij Hands On. Re-integratieadviseurs van het bedrijf hebben veelvuldig overleg met HR-afdelingen van klanten. Hiervoor reizen zij het hele land door. Om dit efficiënter te laten verlopen vroeg Melietza Hands On om advies:

“Hands On heeft ons de voordelen van Skype for Business toegelicht en uitgelegd hoe de oplossing werkt. Daarna kregen we de beschikking over een testaccount van Hands On. Zij hebben een demo-omgeving op één van onze laptops op kantoor beschikbaar gesteld. We konden 2 maanden kosteloos testen. We hebben diverse klantafspraken via Skype for Business ingepland en onderzocht hoe het onze medewerkers én klanten zou bevallen.”

Efficiënter werken bij ttif.company dankzij Skype for Business

Meer tijd over voor ander werk

“Het levert vooral veel tijdwinst op voor onze adviseurs. Inclusief reistijd zijn ze soms bijna een hele dag weg voor een afspraak, terwijl deze gesprekken ook via de video-vergaderfunctie van Skype for Business gevoerd kunnen worden. Dan kost het ze slechts een uur en houden ze meer tijd over voor ander werk of meer afspraken.”

Ook klanten reageren positief

“Zowel onze eigen medewerkers als klanten reageren positief op het vergaderen via Skype for Business. Als onze klanten zelf geen Skype for Business hebben, kunnen ze tijdelijk toegang tot de tool krijgen, via een link die wij toesturen. Iedereen heeft efficiënter werken hoog in het vaandel staan. Onze klanten begrijpen het dus ook goed wanneer wij nieuwe IT-oplossingen inzetten om onze afspraken beter te plannen.”